kändes som att drömmen bara sabbades

Tråkiga nyheter & goda nyheter, tar dom dom tråkiga först för att ni ska förstå. Jag åkte till sthlm idag till jobbet men de blev knas eftersom mitt boende jag skulle ha i sthlm innan jag skulle hitta lägenhet inte var ett alternativ längre och jag insåg att jag inte kunde sitta och pendla från förorten till huvudstaden varje dag.. Börja kl 10 behöva kliva upp 05.30 och sluta 8 sen inte va hemma försen kanske 00.00 om jag ens skulle hinna med bussen från v-ås hem.

När jag satt mig på tåget för att åka hem så höll jag verkligen på att bryta ihop, fått ett guldjobb och inse att jag inte skulle kunnat ta mig dit för ett antal tusen lappar i månaden och som jag inte äger. Jag fick seriöst tårar i mina ögon och visste verkligen inte vad jag skulle göra eller vart jag skulle ta vägen. Kändes som att drömmen bara sabbades.

MEN... jag ringde till dom och berättade som de va, då blir jag nämligen förflyttad till ett kontor i v-ås istället och de är ju bara ca 3 mil för mig då och den biten är jag van att pendla. Så jag ska alltså säga upp mig i sthlm och bli anställd i v-ås istället.. OCH... jag får komma tillbaka till sthlms kontor när jag vill :)))

Så min dröm kommer gå i uppfyllelse men de är en bit dit bara och de kommer gå bra. Sikken tur man kan ha trots allt. Här satt jag och grät floder i någon timme och sen har jag fortfarande ett jobb fast på närmare håll. Jag nöjer mig med dehär ändå, de kommer gå alldeles utmärkt och jag längtar redan tillbaka till kontoret & personalen i sthlm :(

Nu vet ni i alla fall hur de gick :) Jag är sån att jag gärna vill kunna stå på mina egna ben innan jag tar ett sånt stort kliv men insåg de när de va lite sent men de löste sig ändå, inte ofta man har sådan tur. Ni får ha de så bra så kommer jag höra av mig lite senare kanske t.o.m annars hörs vi imorgon!

Kram kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0