Falsk falsk falsk

Allting började med ett blogg inlägg och slutade med fiasko. Läste inlägget och det stod saker som jag och den personen samt fler hade setat och pratat om. Jag tyckte vissa stycken verkligen inte var passande att skriva ut på bloggen eftersom det handlade om "oss".


Jag diskuterade detta med en riktigt nära vän. Berättade om hur jag kände mig och vad jag tyckte om vissa delar. Hon sa att hon också läst den och kände själv att vissa saker inte var okej för den personen att skriva om. Men hon bestämde sig snabbt för att ta upp de med personen medans jag ville ta det när jag träffade henne, eftersom det var ju ingen jätte stor grej.


Det var ju inte om mig utan jag kände bara att jag talade om vissa saker som hon sedan sitter och skriver, det var de ända jag reagerade på. Men min kompis skrev till personen och sa vad hon tyckte och tänkte och att de va en till som kände samma sak.


Då kontaktade den här personen mig på en gång genom msn och ställde frågan: var de du som tog illa upp av inlägget. Jag svarade ja och då sa personen upp vänskapen med mig och efter detta fick jag höra: du är en dålig kompis, du är dryg, du snackar mycket skit, du har aldrig vart min kompis, du är en oäkta vän. Och detta matades bara på.


Jag sa självklart emot för jag är inget av de hon skrev eller sa. Försökte lösa detta med henne 3 gånger men tillslut tröttnade jag på personen som skrek och skrek varje gång jag öppnade min mun och skulle förklara. Började bli ganska jobbigt att upprepa allting.


Om jag säger såhär så har jag fått nog av människor som är så falska att dom själva inte kan inse de, och det här är ju ett bra exempel.


Vi bestämde oss för att träffas och prata om detta bara vi 3. Men dagen innan blev inlägget bortaget och med tanke på att personen inte ville vara kompisar mer så såg jag inget vi kunde lösa. Jag såg ingen mening med att gå och prata med någon om "ingenting" till ingen "nytta" så jag sa det finns inte mycket att säga egentligen.


Efter någon dag skrev personen ett till inlägg på sin blogg som handlade klart och tydligt om mig och min vän. Hon skrev bland annat hur vi inte kunde klara nått utan varandra och att vi behövde luft från andra så vi hade fler på våran sida.


Men det är ju fortfarande hennes version på saken, men inte min. Om man sitter och förvränger sanningen och skriver bara bra saker om sig själv undrar jag egentligen vem som vill ha luft.


Kontaktade personen om det nya inlägget men hon vägrade ta bort det, sen kom hennes mamma och hotade mig och min kompis och våra familjer det var nog de skämmigaste jag varit med om, en vuxen människa liksom. Men vilket som så försökte jag kontakta bloggen om det här, fick svar men ingen succés så jag bestämde mig för att skriva en lång jävla text på bloggen jag med.


Läs och njut underbara människor!


xoxo  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0