22.54

För allmänheten!

Näst intill alla skriver om andra på sin blogg, ibland bra saker men oftast bara skitsnack. Jag har inte riktigt kommit på poängen med det än och de börjar gå mig på nerverna. Om man nu har något att kommentera varför inte ta de med den personen istället? Är folk så rädda för att ta en konversation med någon eller bara helt enkelt låta de va?

Ibland kan jag undra om vissa egentligen har ett liv? För om man lägger ner tid på att skriva falska saker om andra då har man nog inte så mycket till liv själv. Det kan inte bli falskare än såhär. Och någonting jag mer stör mig på är att de är väldigt sällan som dom som skriver skit om någon nämner namnet på personen som inlägget handlar om. De är ju bara för genomskinligt vissa gånger.

Jag vill bara meddela dom som beter sig på dehär sättet att dom kommer inte komma så långt på att snacka massa skit om andra och verkligen inte på sin blogg. Jag tycker om att blogga, jag rättare sagt älskar att blogga om min vardag, helgen, äventyr och ja de mesta men jag sitter inte och skriver massa falska saker om någon jag inte känner eller ex vänner. För då är man bara ute efter att sänka andra för att bygga upp något som man själv inte har vilket då kallas för självförtroende.

Visst så är ju gossip ändå alltid uppskattat men samtidigt de är något man kan ta med sina vänner och inte sitta och skriva ut till alla för att läsa för de som oftast står är 8 ggr av 10 rent skitsnack. Sen är de så att de finns gränser när de kommer till gossip. Jag sitter t.ex inte och skriver om dom kända bloggarna utan jag håller mig till min blogg och dom bloggarna jag gillar att läsa.

Men nu har jag nog fått ut mina känslor och tankar kring detta och hoppas jag slipper fler inlägg som detta för de finns inte en chans att jag sänker mig till samma nivå för jag kan ta de med den personen om personen ens är värd de vilket den knappast kan vara!

Nu får jag önska alla godnatt och spendera inte så mycket tid på vad andra gör för du inser inte vad du själv gör tillslut, ett råd utan anklagelser till er som behöver!

Kram! :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

ursäkta? men varför bryr du dig om vad jag skriver?:S Märker ju att det här verkligen var riktat mot mig, jag skrev om en person som jag inte ens är kompis med inte idah heller för den delen, och jag var så arg för att hon snackat en jävla massa skit om oss två, OCH du vet ju inte om jag har pratat med den personen eller inte!? för det har jag.. Min blogg är ju mer som en typ dagbok om mitt liv o allt annat, jag får skriva vadfan jag vill. OM kändisar också, För det finns vissa folk som tycker det är intressant o veta andras åsikter om ja tex kändisar.. Men nu gör ju du precis samma sak!? Skriver om andra, så vad har du för problems? TA det isåfall med mig som du skriver istället för att skriva det på din blogg? Det är ju verkligen "NO LIFE" som du sitter o skriver.. herregud

2010-03-01 @ 23:55:06
URL: http://eelll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och tycker du det är bättre att skriva på FACEBOOK om människor du hatar men bloggen nej det är heeelt fel? Tycker du det är okej att ringa till Idah o säga att du inte har några kompisar kvar? men jaha vad är Idah för dig då? en person du sitter o drygar ut dina problem med? Det tycker jag är rikigt taskit, tror inte du ens vet hur hon känner sig när du sitter o säger sådant.

2010-03-02 @ 00:25:47
Postat av: Helene

Jag tog de inte med "någon" eftersom de inte handlade om någon speciell. Och jag skriver inte på samma sätt som alla andra gör. Jag skrev på ett moget och mer vuxet sätt så de kan ju bli svårt för vissa att förstå men de va fortfarande till allmänheten inte riktat till en person.



Och jag skriver inte att jag hatar folk på min face. De enda jag skrivit är jag hatar "alla" just nu och de är ni som är genomskinliga för jag pratade med henne strax innan du skrev dedär inlägget men fortfarande så har mitt inlägg inget med dig att göra på de sättet för de är ett allmänt inlägg som riktas mot dom som beter sig som jag förklarar. Sen att du tog åt dig för att du skrivit ett sådant inlägg, de kan jag inte inte jag ta på mig skulden för.



Och om du nu menar på att jag ringt idah och sagt att jag inte har några vänner kvar så är ju de ännu mer genomskinligt att ditt inlägg handlade om just mig. Så nu eftersom du tog åt dig av mitt så får du bara känna på din egna medicin fast från mitt håll på ett mer moget och vuxet sätt.



Skulle kunna skriva så himla mycket mer men jag orkar verkligen inte lägga ner tid och energi på dethär. För jag tjänar ingenting på de...

2010-03-02 @ 00:41:01
URL: http://heleneek.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha vet inte om jag ska skratta eller gråta. För det jag skrev var INTE riktat mot dig, det var en annan person, men den personen påminds ju om dig. Eftersom du är nästintill likadan. Och det är en självklarhet att du menar mig eftersom du skrev det här inlägget 5 min senare som du kommenterat mitt.

2010-03-02 @ 00:48:15
Postat av: Helene

Haha tro vafan du vill! Du är bara grymt patetisk i mina ögon..! Fortsätt du om de glädjer dig men jag har ett liv så min tid är dyrbar.

2010-03-03 @ 13:26:57
URL: http://heleneek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0